Избијање повреде плућа: ЦДЦ упозорава против одређених производа за вапинг

Центри за контролу и превенцију болести (ЦДЦ) истражују избијање повреде плућа регистровано широм Сједињених Држава од почетка октобра. Иако узрок избијања епидемије остаје непознат, ЦДЦ упозорава на употребу е-цигарета, посебно оних које садрже тетрахидроканабинол (ТХЦ) или никотин.

Здравствени радници недавно су спајање повезали са избијањем повреда плућа.

Иако се производи за вапинг и електронске цигарете често рекламирају као мање штетни од обичних цигарета, дебата о ефектима е-цигарета на здравље траје.

Иако је већина прегледа закључила да докази нису довољни за доношење пресуде о сигурности е-цигарета, недавно избијање повреда плућа отежава игнорисање потенцијалне штете уређаја за вапинг.

Тренутно је ЦДЦ забележио скоро 1.300 случајева повреда плућа повезаних са употребом е-цигарета. Ови случајеви су се догодили у 49 од 50 држава у САД-у, а 26 случајева резултирало је смрћу.

ЦДЦ, заједно са Управом за храну и лекове (ФДА) и другим јавним здравственим организацијама, тренутно истражују појаву епидемије. Док не пронађу узрок, ЦДЦ упозорава да се не користе производи који садрже ТХЦ.

Такође саветују да људи „размотре да се уздрже“ од употребе производа за вапинг који садрже никотин.

На својој веб страници, ЦДЦ континуирано информише јавност о најновијим догађајима избијања епидемије и мерама које организација предузима за контролу епидемије.

ТХЦ производи „играју главну улогу“

До сада прикупљени подаци сугерирају да су производи који садрже ТХЦ кључни у појави, јер су „повезани са већином случајева“.

Конкретно, 76% људи са повредама плућа пријавило је да користе производе који садрже ТХЦ, а 36% је изјавило да их користе искључиво током 3 месеца пре појаве симптома.

Конкретно, производи за справљање ТХЦ-а добијени „са улице“ или од чланова породице или пријатеља „играју главну улогу у избијању“, закључује ЦДЦ.

„Стога, ЦДЦ препоручује да не користите е-цигарете или производе за вапинг који садрже ТХЦ.“

Поред тога, већина - односно 58% - људи са овим повредама који су знали шта садрже њихови производи за вапинг пријављују да користе никотинске производе. Неки су користили никотинске производе као и друге врсте, попут оних које садрже ТХЦ.

Међутим, 13% ове групе искључиво је папирало производе који су садржали никотин.

„Стога се не може искључити могућност да производи који садрже никотин играју улогу у овој епидемији“, кажу у ЦДЦ-у, због чега препоручују „да људи размотре да се уздрже од употребе е-цигарета или вапинга производа који садрже никотин“.

Узрок остаје непознат

ЦДЦ још не зна шта је узроковало избијање.

Међутим, институт за јавно здравље препознаје да може бити више узрока, јер производи за спремање садрже много различитих хемикалија, које су тренутно под истрагом.

Док узроци не постану јасни, ЦДЦ наводи да људи:

  • „Не би требало да користите е-цигарете или производе за вапинг који садрже ТХЦ.
  • Не би требало да купујете било коју врсту е-цигарета или производа за вејпинг, посебно оних који садрже ТХЦ, са улице.
  • Не би требало да модификују или додају било какве супстанце у е-цигарете или производе за вапинг, производе који нису намењени произвођачу, укључујући производе купљене у малопродајним објектима. “

Такође упозоравају на пушење уобичајених цигарета, посебно ако особа користи вапинг да би престала да пуши. ЦДЦ саветује људе да траже методе одвикавања од пушења које су препоручили здравствени радници и одобрила ФДА.

На крају, они позивају људе да се „одмах“ обрате лекару ако се појаве неки од следећих симптома:

  • „Кашаљ, отежано дисање или бол у грудима
  • мучнина, повраћање, бол у стомаку или дијареја
  • умор, грозница или губитак тежине ”
none:  сестринство - бабица медицинска пракса-управљање урологија - нефрологија